NPS-laskuri – tietoa tästä laskurista
NPS-laskuri on työkalu, joka auttaa mittaamaan ja seuraamaan yrityksen tai palvelun asiakastyytyväisyyttä. NPS (Net Promoter Score) perustuu asiakkaiden antamiin arvioihin ja jakaa heidät kolmeen ryhmään: suosittelijat, passiiviset ja arvostelijat.
Laskurin avulla voit syöttää eri arvosanojen saaneiden vastausten määrät. Arvosanat 9-10 luokitellaan suosittelijoiksi, arvosanat 7-8 passiivisiksi ja arvosanat 0-6 arvostelijoiksi. Laskurin avulla voit laskea näiden ryhmien kokonaismäärät sekä NPS-luvun.
NPS-laskuri laskee NPS-luvun seuraavan kaavan avulla: ((Suosittelijoiden määrä – arvostelijoiden määrä) / vastausten määrä) * 100. NPS-luku voi vaihdella -100 ja +100 välillä.
Syötettyäsi vastausten määrät laskuri näyttää lasketun NPS-luvun. Laskurin avulla voit seurata yrityksen tai palvelun asiakastyytyväisyyden kehitystä ja saada arvokasta tietoa asiakkaiden suosittelusta tai arvostelusta.
Jatkuvaan NPS-mittaukseen voit käyttää ilmaista Kokemusmittari-palvelua.